VinterVild

Alla inlägg under oktober 2012

Av vintervild - 18 oktober 2012 07:45

Det känns som måndag men är redan torsdag, yay! Regnigt och grått ute och katten öppnade bara ett halvt öga när jag stretchade imorse, hon orkade inte röra på fluffet. Jag hade gärna sovit några timmar till själv...

Min elaka högerhamstring är elak, ville inte alls imorse men efter lite massage och påkletning av värmekräm så är den lite gladare, och jag doftar gott av pepparmint. Ska införskaffa Linnex under dagen hade jag tänkt, allas favoritlinniment.

Det blev ca 40 min splitstretch igår, gick helt ok. Jag kommer riktigt långt ner nu, ca 10 cm från golvet med asset, men det känns ändå som flera mil kvar. Bara att kämpa på och inte stressa så att jag blir skadad, har tillräckligt av skador som det är *deffekt*

Vägde mig för första gången på evigheter igår med och jag väger mer än jag har gjort på flera år! Visserligen så har jag mer muskler nu än jag ngnsin haft men allt är inte muskler. Tur att jag har ett superbra kostschema att följa så det blir lite ordning på torpet, och med mindre fläsk så blir det enklare att lyfta mig upponer ^^

Idag blir det OP, ska testa mina ny spinkombos och sedan stretch. Har en stretch att ta igen så tänkte köra både ben och rygg idag. Iaf vänster ben, höger ska ta det lugnt.

Av vintervild - 17 oktober 2012 16:45

Jag tittade på lite polevideos, möblerade om och eleminerade i mina kombos och vips känns livet lättare. Jag önskar att jag var stark och uthållig som de i toppen men har insett att jag inte är det ännu och tagit bort lite moment som riskerar att mest se ut som skräp. Nu är det är bara att testa sakerna och få till floor work, så det finns risk för fler dalar och mer panik.

Hade tänkt gå på golvakron idag men känner mig fortfarande trött efter semestern (ironiskt nog) och eftersom SM-träningen går före så går jag hem till soffan, katterna och älskingen istället. Imorrn blir det OP och stretch!

Av vintervild - 17 oktober 2012 10:00

Åter på jobbet. Har gått igenom mailskörden, sorterat och svarat på de viktigaste och försöker planera resten av arbetsdagen. Det känns som måndag men är som tur är redan onsdag, trots en hel natts sömn så är jag trött och ville inte alls gå upp imorse...

Katten och missen var som sagt överlyckliga igår när matte o husse kom hem. Vi träffade på missen utanför porten när vi kom från tåget och han mjauade massor! Men vågade inte hälsa för vi hade ju med oss läskiga väskor som lät. När han kom in blev det desto mer gos, kurret tog aldrig slut.

Katten var åxo glad, men eftersom vi kom samtidigt som städerskan var där så var hon inte lika lycklig. Hon hade tom morrat åt mamma när hon var där och kollade till dem tidigare under dagen, fjantkatt.

Jag var inte hemma länge, bara vilade en stund innan jag åkte på OP för att se hur formen låg efter semestern. Det gick sådär och jag börjar få panik igen. Suck, blir trött på migsjälv...

Jag önskar att jag kunde ha en polestudio helt för migsjälv en dag, med rätt höjd o allt för att i lugn och ro utan stress kunna testa mig fram. NPS har för lågt i tak för vissa saker, DQ har inte spinny på de höga stängerna så alltid är det ngt som inte funkar.

Jag ska iaf ta mig i kragen och verkligen bestämma mig för vad jag vill ha med på den sista delen. Jag har för mkt val och idéer nu, måste få struktur så kommer det att kännas bättre. Hoppas jag... Tänkte kolla lite polevideor på YT under lunchen, jag behöver idéer för mitt floorwork så får jag arbeta in tricken efter det.

Älsklingens bekymmer går åt rätt håll iaf, han blev lite putt över att jag skrivit om det på bloggen så det kommer inte bli massor med prat om det här. Jag känner mig lugnare eftersom han har koll och jag kan inte göra så mkt mer än att vara där och stötta så gott det går. Mitt älskade kriminella element...

Av vintervild - 16 oktober 2012 21:23

Hemma i min egen säng igen, semester är härligt men hemma är verkligen bäst.
Hela huvudet är fullt av intryck och erfarenheter, bilder i massor kommer att komma, jag lovar!

Körde första polepasset idag med, ingen vila. Gick inte så bra som jag ville, men tre timmars nattsömn o en diet på baklava i över en vecka kan ha ngt med saken att göra. Imorgon är en annan dag.

Djuren var överförtjusta när vi kom hem o katten försäkrade sig om att vi aldrig lämnar henne igen...

Av vintervild - 13 oktober 2012 23:30

Turkiskt bröllop är en helt annan sak än ett svenskt, här är det extra allt som gäller. Fyrverkerier när paret förklarats hustru och make, konfettiregn under första dansen, en tårta lika hög som de själva med gigantiska tomtebloss. Helt klart en upplevelse, en trevlig sådan.

Jag avvek först av svenskarna, har dansat fötterna onda, ätit i massor och druckit vin. Imorrn blir det spa och slapp på stranden hela dagen..

Jag o älsklingen svänger våra lurviga

Av vintervild - 13 oktober 2012 12:46

Nu har vi kommit till Antalya, landade igår efter att nästan ha missar flyget. Trafiken i Istanbul var hemsk, det skulle ta 1,5 h till flygplatsen, det tog 2,5 h och vi fick springa, men vi hann!

Här bor vi på charterhotell, all inclusive och det hela känns en aning skrämmande. Som en sekt, vi har alla röda armband och behöver inte lämna området för något.
Rummet är iaf fint, stranden är nära och bröllopet är på hotellet så det är nära hem ikväll. Vi har hunnit med att bada i havet och jag har bokat massage till imorrn, ska bli skönt.

Av vintervild - 12 oktober 2012 15:44

Sista dagen i Istanbul, vi sitter på hostelet och väntar på att transferbussen till flygplatsen ska komma. Ikväll sover vi i Antalya och jag kommer att vara trött för det blev ingen middagssömn idag.

Idag har vi åkt lokalbuss utan biljett för vi fattade inte vart man köpte dem, tittat på ännu en stor och fin moské och gått igenom en stor begravningsplats. Vi var uppe på Pierre Loti café med världens bästa utsikt över staden och vackra gravar på väg ner.

Sedan åt vi baklava och drack te på ett annat café innan matdags och nu väntetid innan vi ska resa igen. Tiden går fort på semester.

Av vintervild - 10 oktober 2012 21:10

Jag kommer att bli en tjockis under den här semestern, vi gör inte annat än äter, sover och äter lite till. Och sedan sover vi lite till :) Precis som det ska vara under en semester.

När vi inte orkar sova eller äta mer så går vi runt och tittat på turistiga saker, idag var vi inne i Hagia Sofia och Blå Moskén, två helt faschinerande byggnader.

Vi har tittat på mosaiker i massor, vikingaklotter och jag försökte få älsklingen att tycka det var en bra idé att göra en brygga i Hagia Sofia, men då hotade han med att gå därifrån så jag fick nöja mig med en utanför istället, med Blå Moskén i bakgrunden.

Framför Blå Moskén

Jag har även rökt vattenpipa för första (och sista?) gången, det gjorde mig mest illamående, och ätit massor med baklava. Och letat upp Starbucks här i Istanbul såklart!

Ta seden dit man kommer

Försöker att slappna av o inte oroa mig för SM, det går sådär, speciellt när jag läser om hur de andra tränar o har sig. Jag ser fram emot att komma tillbaka pigg och utvilad och sätta resten av koreon och hårdträna inför tävlingen!

Fram till dess blir det mer sömn och massor med mat och efterrätt.

En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.